Hva er MiniBootCamp

Kom i form etter fødselen

collage-mini.jpg

 

 

 

 

 

 

Hva er MiniBootCamp
MiniBootCamp er trening spesialdesignet for nye mødre som ønsker å komme i form etter fødselen. Kroppen har vært gjennom en stor påkjenning og trening er viktig for å forebygge rygg -og nakkesmerter, øke energinivået og vellæren, samt å hjelpe til med å gå ned de ekstra kiloene man ofte legger på seg mens man går gravid.
Treningen fokuserer på opptrening av kjerne- og bekkenbunnsmusklatur samt utholdenhet og styrke av hele kroppen. 
 
Utendørs trening
Treningen foregår utendørs i grupper hvor man har med babyen på treningen. Stort sett er babyene i vognen, men på noen treninger kan det hende at barna tas ut av vognen. Ta derfor med et teppe eller pledd de kan ligge på.

Motiverende
Det vektlegges at treningen skal være varierende og motiverende. Alle som er med får personlig oppfølging under timen av treneren. Man trenger ikke være godt trent for å være med, vær enkelt person vil trene ut i fra sitt nivå. 

Variert
Ingen treningsøkter på MiniBootCamp er like. Det varieres fra gang til gang. Det som kjennetegnes er at hver økt inneholder både styrketrening og utholdenhet.

Fleksibelt
På MiniBootCamp står du fritt til å velger du selv hvor mange ganger i uken du vil trene.  Du kan melde deg på fra gang til gang og betale dropin, elelr du kan velge å kjøpe klippekort eller månedskort. Ved kjøp av månedskort kan du trene ubegrenset antall økter i løpet av en måned. 
Både med klippekort og månedskort kan du trene på alle stedene vi tilbyr MiniBootCamp (ikke Ålesund)

Når kan man starte etter fødselen
Du må minst vente i 6 uker før du kan starte å trene etter fødselen. Med keisersnitt må du minst vente i 8 uker. 
Har du hatt komplikasjoner før, under eller etter fødselen så må du kanskje vente lengre før du starter. 

 

Katrine, Oslo

 

"Minibootcamp for meg har vært alfa omega! Man kommer seg ut, man blir kjent med nye folk og man får trent. De ulike personlige trenerne er motiverende og man får riktig veiledning under hele timen! Dette har hjulpet meg etter et tøft svangerskap og jeg har blitt 20 kg lettere på 5 mndr. Anbefales til absolutt alle, både utrente og trente!"

 

 

Marthe, Oslo

 

"Minibootcamp er gave for mødre i permisjon: utendørs trening med babyen i vogn - sovende eller våken, mens du kommer i superform med intervall- og styrketrening, og det er sosialt og fantastisk gøy! Blir det behov, kan minstemann raskt få et måltid uten at du går glipp av hele timen. Med barn på vei igjen, blir det garantert ny runde minibootcamp - en strålende del av mine tidligere permisjoner"